La cega del Metropolitan

PAUL STRAND- Cega -1916 . Còpia en sals de platí

Retip ja de veure art, sadollat d'objectes,
d'haver de mirar-los i, alhora, valorar-los,
vaig arribat a les
gairebé buides sales dedicades a la fotografia;
i em vaig aturar davant la Cega de Paul Strand.
Té, veus -vaig dir-li-, tu ets genuïnament americana,
americana i decisiva. Bé amb tu l'art fotogràfic
s'independitzava en abandonar tot pintoresquisme.

I em vaig estar una bona estona fregant amb el llapis,
davant d'aquella dona, dient-li coses a ella
que no em podia veure però que sí podia sentir-me.


No sé si es fa sovint això de repetir una entrada però avui ho faré. Rescataré aquesta cega de la secció Lladre de museus perquè em sembla la capçalera perfecta per a una nova secció sobre tacte i ceguesa. També tornaré a penjar un vídeo que ve molt al cas i, en el qual, en certa manera em desvirtualitzo.

7 comentaris:

Clidice ha dit...

recordo el vídeo i de com, amb els ulls tancats, vaig poder "veure" allò que m'envoltava :)

Galderich ha dit...

El Metropolitan és un museu per perdre's... i anar fent visites sectorials per no cansar-se i pair el que tenen.
Així doncs, molt bona la para per veure a Paul Strand i la seva Blind.
La línia de l'horitzó molt ben explicada... és molt difícil!

en Girbén ha dit...

Clidi, quan escoltes a algú el desvirtualitzes força. La veu diu més del què diu; així diem "de viva veu". I la teva veu radiofònica ja ens ha esdevingut familiar.

en Girbén ha dit...

Si disposés de temps, Galderich, t'asseguro que aquest seria un bloc exclusivament il·lustrat: manuscrit i dibuixat com un còdex. Ja m'hi veig: el Beat de Foravial.

Galderich ha dit...

Girbén, no series ni el primer ni el darrer... així que ja saps, endavant!

en Girbén ha dit...

"Si disposés de temps", Galderich.
Tal vegada tinguis cor i bossa de mecenes i em vulguis comprar aquest temps. Pensa que desgravaria!

Galderich ha dit...

Girbén,
El temps és elàstic i l'agraïment de la catosfera etern...
Si fos mecenes, que ja m'agradaria, estaries en nòmina, conjuntament amb uns quants blocaires, inclòs jo!