GRAN llibre!

No passa sovint que, sense esperar-ho, algú et regali una joia bibliogràfica. Això va passar divendres passat a la seu de l'ONCE; i no puc estar-me'n d'anunciar-ho.
Perquè... Vés si no és una joia un llibrot de kilo i tres quarts i de només 60 fulls? Fulls, que no pàgines, i no pas de paper sinó de plàstic thermoformat (de 100 micres pels textos i de 200 pels gravats). Un llibre que explica, tan clara com crípticament, desde les galàxies a l'àtom passant per la constitució de la Terra.
Una joia de llibre, ja us ho dic, insòlita si no necessita ni llum per a ser llegida.

11 comentaris:

Clidice ha dit...

gu... au!!!! i es pot comprar aquesta meravella?

en Girbén ha dit...

No, Clidi, no ho crec. Tot això funciona per canals paral·lels.
Tota manera pots fer un truc als editors sevillans del Centro de Recursos Educativos Luis Braille: 95 451 57 11.

sànset i utnoa ha dit...

Quina meravella!
Aquestes iniciatives tenen tan valor!

Utnoa

Allau ha dit...

Uau! Segur que en Galderich et tindrà molta enveja.

en Girbén ha dit...

Tenen valor, Utnoa, i resulten del tot imprescindibles!

en Girbén ha dit...

Allau. T'imagines una Alícia il·lustrada així, amb relleu?

Per 16 € tens els tres CDs de l'Alícia en format audiollibre en espanyol (con acento latino!), i per 14,5 € la versió anglesa del país de les meravelles.
Això a www.audiolibro.es

Galderich ha dit...

Girben,

Si que fa enveja però fa uns mesos em vaig posar en contacte amb els del Centre de Recursos perquè em deixiesin fotografiar un dels contes que tenen molt texturats per a infants invidents i vaig rebre el mutis com a resposta.

Vaig creure que era bo penjar un apunt sobre la feina que es feia a l'ONCE però com pots comprovar van passar de tot.

Suposo que el tema blocs no cal tenir-los en compte com hem comentat tantes vegades.

D'estranquis tinc una revista de l'ONCE i em fascina la idea d'haver creat l'alfabet en Braile. És el que vam publicar a la Galeria del Sr. Galderich i Sr. Leblansky que ja vas comentar.

en Girbén ha dit...

Galderich, ja sap greu això que expliques. Pel que conec d'aquella casa -un coneixement ben col·lateral- allà tot va a un ritme molt parsimoniós, exasperant als nostres ulls fins que no t'hi adaptes. La raó no són tant les possibles limitacions com la molta feina pera tant poc personal.
Ja donaré veus sobre això dels llibres de contes, amb paciència crec que alguna cosa podré aconseguir.

LEBLANSKY ha dit...

Girbén, em moro d'enveja ;)

en Girbén ha dit...

Leb, el pots mirar però no tocar.
Si hem toqués el cuponazo compraria una emmotlladora de thermoform i faria llibres en relleu. Fer els originals és diver cosa de no dir: arpillera, paper de vidre, cordó d'estany, fulles... el que més et plagui ho enganxes i: endavant!

LEBLANSKY ha dit...

Girbén, quan et toqui el cuponazo, pensa que et caldrà un ajudant, i si hi ha una cosa que m'agradi més que els llibres, és fer-los i maquetar-los, haw, haw!