Cap al Nord

Com que aviat sortirem de viatge aquest serà el darrer apunt durant uns quants dies. Que tampoc ningú es pensi qui sap què. No anirem a la quinta forca per a comprovar l'evidència d'uns paisatges reconeguts, anirem, com qui diu, a la cantonada. I no és que ens hi conformem sinó que ens plau de debò retornar, per enèsima vegada, als modestos paisatges del Nord.

Primer per les sempre emboirades altituds de la darrera glopada del Pirineu; lloc de selves humides i d'atàviques pedres que apareixen del no res.

Després ens perdrem per les valls basques, on, aprofitant la solitud de l'alba, continuaré pujant -una per una a les seves talaies, sempre tant concorregudes.

M'he informat sobre què acull ara la nau de titani de Bilbao: les piles del Kapoor, els darrers reciclatges del Rauschenberg... Està bé, però no m'acaba de fer el pes. Ara: una trentena de grans obres del duaner Rousseau? Això sí que no m'ho perdo!
També, en un moment o altre, anirem a veure que fa la colla de rucs de l'Ana i l'Emilio.

És ben segur que tampoc podré estar-me'n d'entrar -fins on pugui- a alguna de les gegantines coves del nord. Res, un tast; a vegades només cinc metres d'un grapat de kilòmetres.

També serà obligada una altra de les nostres nits oceàniques. Aquí em llevaré d'hora per a davallar el penya-segat i estar-me estona i estona recorrent l'indecís espai intermareal.

Tinc pendents uns quants grans cims de la partió cantàbrica. Ja veuré si m'animo a fer-ne algun. És ben possible que sí..., l'experiència em diu que allà dalt s'hi ha fet fort el goig de la immensitat.

Com que retornar et deslliura de la urgència de la descoberta, de pressa no en tindrem ni gota ni una. Anirem fent amb aquell ritme factible que m'agrada anomenar com
el ritme del dibuix.

16 comentaris:

òscar ha dit...

El Nord és un dels indrets més plaents de visitar. L'estiu i ... la resta de l'any.

Molt bones vacanceeeeees!!!

Allau ha dit...

M'ha agradat això del ritme factible. Que tingueu profitoses vacances nòrdiques, ja les gaudirem a la tornada!

Comtessa d´Angeville ha dit...

Bones vacances! Enveja enveja enveja!

en Girbén ha dit...

Òscar, el tan relatiu concepte del nord és com una mena de mite de la nostra cultura: ...allà on diuen que la gent és rica, neta i feliç....
Després d'haver-hi viscut temporades remotes, ara hi retorno ben sovint i sempre complagut.

en Girbén ha dit...

Allau, sobre un foll que no recerca altra cosa que "un ritme factible" va el guió que he estat treballant.
Com que algunes escenes passen al Nord, ara anem a documentar-les millor amb paper, llapis i tinta.

en Girbén ha dit...

Comtessa: disculpi si li he pres el què li pertany de ple dret si el "Nord" que dic para molts graus de latitud més al Sud que el seu.
Tinc noticies fidedignes de què vostè acaba de tornar de vacances; un mal moment, com tothom sap. Aguanti, no cedeixi, pensi que l'Alqueria és propera, i estiguis de l'enveja que només perjudica.

LEBLANSKY ha dit...

Però quina enveja, quina enveja més gran que us tinc! Que vagi molt bé, i que després ens ho expliquis!

en Girbén ha dit...

Vaja, Leb, també tu em surts amb l'enveja.
Deu ser que m'he passat escrivint, fent gros el que no ho és tant; apart de què encara no hem sortit -que demà hi ha l'Eclíptica...

SM ha dit...

Unes fotos precioses, per cert. Bones vacances!

en Girbén ha dit...

Gràcies, Salvador; i ves amb compte amb la sembradora de gespa mecànica!
Ai, quines facècies les teves, semblen del J.K.Jerome!

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Doncs apa, tingueu bones vacances, que el projecte pinta d'allò més bé.

lluís ha dit...

Harpéa em va impressionar molt, és un lloc que desprén una força bestial.
Bones vacances!

Clidice ha dit...

Gaudiu-ne, que el món és agraït amb qui sap apreciar-lo :) bon viatge!

en Girbén ha dit...

Xiru, poc o molt penso pintar aquests dies, ja veurem si la mar de bé!

Lluís,l'Harpéa, cova i pleta, és el neolític encara en actiu; impressionant com bé dius.

Clidi, cims dòcils culminats per un accent de salvatgia, boscos dignes de tal nom, páramos corcats per grans coves :) Que també tingueu un bon viatge!

Carles Hernando ha dit...

No se per on penses anar, però si no coneixes Sierra Salvada i el Parc Natural d'Izki a la província d'Àlaba tel's recomano, també un lloc força interessant són les salines d'Añana.

Salut i bon viatge.

Galderich ha dit...

Records al nostre doaner!