Tintin a Montserrat




33 comentaris:

Lluís Bosch ha dit...

Un dia d'aquests hem de parlar seriosament d'algunes coses, perquè potser hem obert portes sense adonar-nos-en. Ja no es tracta només que els espavilats venedors de "covers" tintínics facin negocis a costa nostra, sinó de proposar-nos saltar a altres formes d'expressió i de divulgació. En fi... ho anem pensant.

Eulàlia Mesalles ha dit...

Girbén, això és una plaga de tintins!
I espera't que això no ha acabat!

En Leblansky et posarà a la llista negra, amb aquest títol!

Ferran Guerrero ha dit...

Jo per si de cas, vull un exemplar numerat i signat, ja podeu anar guardant un per mi, no tinc pressa.

Salut i bona feina

Allau ha dit...

Tintín en comic sans! AJJJJJJJJJ!!!!

Eulàlia Mesalles ha dit...

Veus? L'Allau s'ha avançat a en Leblansky ;P!!!

en Girbén ha dit...

Allau, Eulàlia, i tots els crítics que vinguin més tard:
Mai oblidaré els dies que vaig fer companyia a l'Hergé a Montserrat. Diria que va ser a la tardor del 82 quan vam llogar una cel·la per a tres dies. Durant el dia recorríem la muntanya; a pas de tortuga perquè ell ja era un vellet.
Recordo bé el vespre, després de més de mitja ampolla de genuí picapoll del Bages, quan l'Hergé em va explicar la seva estima per la "Comic sans"...

Quan avui he volgut recuperar els inèdits apunts de l'àlbum sobre la nostra muntanya que m'havia entregat, he cregut que amb l`ús de la "Comic" li estava fent un homenatge. Ara veig que em dec haver equivocat... Si és així prego perdó a tothom. Oblideu la tipografia i fixeu-vos només en la prometedora història que suggeria la seva portada.

Eulàlia Mesalles ha dit...

Girbén, ens has d'explicar més detalls de les vesprades a les cel·les amb Hergéaquell 82!!!

(Perucho volta pel Foravial, em sembla... )

en Girbén ha dit...

Ferran:
copia i enganxa sense cap mena de por.
Tu estàs entre els que s'han guanyat el dret.
Ja veus que aquest conglomerat demana ser acariciat!
Aprofito per dir que l'original és del 1989...

en Girbén ha dit...

I que quedi dit pel desconeixedors: Som a les Magdalenes -entre la Inferior i l'Ullal-, i al fons tenim la Roca de'n Barberà, la Prenyada i el seu pedestal, el Gat, l'Agulla de Sant Benet, la Trumfa, l'Elefant i la seva Trompa, la Mòmia, la Momieta, el Pebrot, la Nineta...

SM ha dit...

Clarament la Comic Sans delata que és un tintin fals. Si no fos per això, ja estaria salivant...

en Girbén ha dit...

Amargament acabo de comprovar els pes des prejudicis quan arriben a ser capaços de silenciar les paraules del mestre...
De mena mesella com sóc, obeiré els vostres capricis editorials. Que no sigui dit!
Una bona Franklin gothic us complaurà?

Lluís Bosch ha dit...

Girbén: crec que cal complaure el lector, però no servir-lo. Els prejudicis podrien ser infinits, i al final acabaríem per escriure en una sola tipografia de consens, que tampoc no tindria perquè ser la millor. Dit d'una altra manera: per a mi, la Franklin no s'adiu a la portada.

en Girbén ha dit...

Això no és un comentari, és un correu que he rebut d'un amic:

Ostia, Jordi, aquest no el tinc. Jo que vaig ser processat l'any 1985 per
Editorial Juventud per ser un dels responsables de l'edició en castellà de "Tintin en El Salvador".
Tot i la colla de pastiches i edicions pirates de Tintin que tinc aquest em falta!!!!

Avanti, doncs, amb l'invent.

en Girbén ha dit...

Lluís..., jo pararé boig.
Ja sé que la Franklin no és res de l'altre món... Miraré de tunejar-la.

Lluís Bosch ha dit...

Era conya, home...! No et deixis pressionar.

en Girbén ha dit...

He tunejat la Franklin del títol i que no em vingui ara ningú amb si és o no és un Tintin de llei. Qui ho pretengui contradir deixarà de ser el meu amic!

en Girbén ha dit...

Per cert, tintinòlegs...
Hi haurà un premi (aquesta portada ben impresa) per a qui sigui capaç de dir d'on he tret l'explosió del Monestir.

Clidice ha dit...

Si home, només em faltaria trobar-me'l, passaaaaaa :)

en Girbén ha dit...

Clidi, no passis ànsia, que per fi s'ha fet un home... i he sentit dir que ben atractiu!

Lluís Bosch ha dit...

He tornat un moment per aquí, a buscar la imatge per jugar-hi (amb bona intenció) i de sobte me n'he adonat que es tracta d'un pubis. Inconscient? En tot cas, trobo molt divertida la feminització de la muntanya fàl·lica.

en Girbén ha dit...

Lluís, ho tenim mil vegades parlat: Montserrat només és mascle pels turistes que miren sense tocar. Els que tenim el desfici d'acariciar-la sabem del cert que és femenina de totes totes. Si un dia et porto a l'Escletxa dels Teixos fliparàs de valent amb aquella brutal entalla que ningú veu.

Ferran Guerrero ha dit...

Aixó comença a posar-se interessant, l'Escletxa.., La Prenyada, La Bimba, La Santacana (a la Momia) tota una oda a les fissures.

Sobre "Baoum", mira que no paro de buscar, pero els meus Tintin es van quedar a casa dels pares, "Rayos y centellas".

Estic intrigat, que va fer esclatar el monestir?, algú va fer rodolar la bola de la Bimba??. Sigui el que sigui necesitem respostes.

en Girbén ha dit...

Ferran, em fa feliç haver provocat una forta excitació als montserratins de cor.
El vigatà Verdaguer explica en un poema els estralls de la caiguda de la Roca del Diable sobre el monestir;
però no crec que aquest sigui el cas
(i ja dic que un dia caurà el Sostre -que vaig fer- i serà definitiu).
Segueix el suspens del BAOUM!
Tal vegada un atemptat terrorista?

LEBLANSKY ha dit...

Vaja! Tinc la sort dels que arriben tard: com que no entro als blocs fins ben entrat el vespre, m'he estalviat la comic sans, visca!
Però entre nosaltres, estimat Girbén, et confessaré un secret a veus, i una sospita: el secret a veus és que algunes de les edicions de Tintin fetes actualment per Casterman porten la fatídica comic sans; la sospita és que Hergé probablement odiaria tant com jo la comic sans, ja que no soportava la lletra de màquina en un tebeo, i menys si la pretensió d'aquesta era imitar la feta a mà.

LEBLANSKY ha dit...

Ah, i la grafia de l'explosió era massa fàcil, però com que veig que ningú no s'anima a respondre, ho faig jo: Vol 714 a Sidney.
I una nova obra d'en Girbén que m'he guanyat, espero!!!

Galderich ha dit...

Girbén,
Ha estat un apunt molt divertit tant per les mutacions que ha tingut com per aquesta excelsa portada que ha fet gaudir (encara que no ho reconeguin) els tintinòlegs!
Els comentaris, sense desperdici!

PD. Està bé que el Leblansky de tant en tant guanyi alguna cosa...

en Girbén ha dit...

Estimat Leb, com ja has detectat, aquest apunt ha passat per més d'una fase, i ara ja queda lluny la provocativa de la sans. Per més raons de pes que tingués, mesell com sóc, he claudicat davant l'empenta de masses enfervorides de tunisians; perdó de tintinians.
I sí que et mereixes un nou premi.
L'esclat ve, exactament, d'on tu dius...
També t'he de dir que tal vegada no has copsat el missatge que pretenia amb el post anterior. Perd una estoneta i llegeix-lo.

en Girbén ha dit...

Galderich, tocatardà:
aquí just comencem una festa.
Compto amb l'amistat de montserratins a ultrança, d'afectes que s'han deixat la pell pel rocam d'aquest serrat inesgotable. D'un massis únic del que el Pla va gosar dir que fora millor per a tots que mai hagués existit.
Quin tros d'imbècil era el terratinent de Llofriu! Això és l'únic que li puc respondre!

Allau ha dit...

Escrivia prou bé aquell tros d'imbècil que tu dius. I Hergé mai no hagués acceptat aquestes lletres industrials a la coberta: la tipografia a mà, com ha de ser.

en Girbén ha dit...

Allau, no puc estar més d'acord. Si maldic d'ell és per respondre a la seva provocació. A tu potser ni et va ni et ve però a mi em fot que afirmés que el país quedaria millor sense aquella nosa.
I, sense intentar ser l'Hergé, quan tingui una estoneta dibuixaré un títol com "il faut".

SM ha dit...

Ara té més bon aspecte, sí. Ets amic d'un dels responsables de Tintín al Salvador? Era una de les joies de la meva col·lecció de tintinòleg adolescent! Felicita'l de part meva!

en Girbén ha dit...

Salvador... Entenc la mena de redundància afectiva que havies d'establir amb aquest Salvador!
I, sí, el JR de Pastanaga (i de mil afers subterranis més) és un amic substancial.
Dono per fet que a les teves lleixes deus atresorar un grapat de les seves produccions.

Puigmalet ha dit...

Waw! Uns dies sense voltar per la blocosfera i em trobo això!

Aquesta me la descarrego abans que la Fanny i la resta de Rodwells et facin seure al banc dels acusats, hehe.

Deliciós el correu del teu amic sobre el pastiche de El Salvador, un dels més clàssics al costat del de Suïssa.