Guix i Yeke Yeke del bo

Ahir, ocupat en una de les feines més ingrates a la meva sensibilitat, pensava...
I mira que em resulta desplaent el tacte polsós i astringent del guix! Ves quina disciplina més poc creativa, la de deixar grans superfícies perfectament allisades... 
Just entrar al cada cop més arranjat nou cau del meu fill, el guixaire professional que aplica el seu saber a perfilar el complex joc de voltes de l'escala de l'edifici (no havia dit que estan instal·lant-hi un ascensor i que tot està "patas arriba"), em pregunta: Como va lo de la pared? 
-Bueno... Ahora me pongo... Supongo que haré lo que pueda... Algo de aficionado, nada que ver con tu conocimiento... (Resulta meravellosa la complicitat oral entre pencaires, quelcom anivellador siguin quines siguin les bases de partida). Em fascina com el paio és capaç de dominar els vuit minuts de vida d'una gaveta plena de guix... A mi un quilo del fastigós material m'exigeix repartir-lo en unes quantes tongades... 
Monopolitzat, doncs, per l'afer de restaurar la paret que abans el noi havia rascat amb un total desfici, pensava...
Pensava en l'espès assumpte de destriar cultura de l'art; i tot arrel de les deixes d'un debat promocionat des de Nativa: fins on som capaços de domesticar-nos? Tenia present -de fet l'estava ballant- l'encertat comentari del Nubla a propòsit de d'inclusió d'una peregrina versió del monumental Yeke Yeke al Foravial. I em sentia, mal perfent l'endimoniat mur, com un vulgar D'J mirant de refer coses que ho valien tot en origen (no sé si m'explico).
Potser serà millor escoltar la fascinant interpretació del Yé ké Yé ké a Israel que el Victor proposava al seu comentari.
Allisar amb guix les ventilades cabanes d'un poblat...No se m'acut bestiesa major!
I, cobejós de l'art extraordinari del Mory, com m'agradaria dominar la vibràtil kora per a la felicitat de tothom!

5 comentaris:

TRanki ha dit...

LA veritat es que qui no es mogui sentint això es que no té sang...a casa estem saltant per tota l'habitació...Nawet inclòs...gracies!!! Colta això no ha sonat a lkes discos???


yeke yeke

garbi24 ha dit...

poc a poc veuràs com tens un altre ofici a l'abast...res a despreciar en temps de crisi.
No sé si és el teu cas.....però per "aprenets" hi ha unes llanes de plàstic que son més fàcils de fer servir i que te poden permetre atrapar al guixaire professional

en Girbén ha dit...

Ami no em sona, TRanki, cap via "Yeke Yeke" per les parets d'aquest món de déu... I mira que s'ho mereix!
Hauria de ser un línia imperativa i imperial -com el mateix tema- al gust de tothom,...
Que bo el Nawet fent de gogo africà!

en Girbén ha dit...

Garbi, no t'hi capfiquis: espero no tornar a tocar el guix en anys. A mi done'm un pot d'Aquaplast Pluma -aquell que realment "no merma"-, una espàtula inox, i a tapar forats, com diu la gent quan li ha tocat la grossa...
Del guix només m'agraden els seus bonics cristalls maclats.

Eduard Ariza ha dit...

Girbén: Les reformes són terribles per la salut de que habita una llar o per qui hi treballa. Espero que te les continuis prenent amb aquest ànim.